Benarkah PAS ajak Umno ‘bersatu’ perjuangkan Islam?

Kita percaya ada ahli Umno yang semangat Islamnya tinggi yang bercita-cita nak tengok Islam berjaya


PAS ajak Umno ‘bersatu’ perjuangkan Islam


KOTA BHARU: Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah hari ini menyeru mana-mana anggota Umno yang memperjuangkan Islam untuk menyertai parti itu.

Beliau berkata PAS sentiasa terbuka untuk menerima mana-mana pihak yang boleh menerima dasar parti itu untuk bersama PAS untuk terus memartabatkan Islam di Malaysia.

“Rancangan (untuk tarik ahli Umno sertai PAS) itu tak ada tapi pintu kita sentiasa terbuka. Siapa sahaja yang boleh bersama dan menerima perjuangan kita, kita alu-alukan sebab kita tak bermusuh secara peribadi, kita bermusuh dari segi perjuangan politik.

“Yang mana ada cita-cita (nak memartabatkan) Islam semua tu duduk dengan kita, perkuatkan perjuangan Islam di Malaysia untuk masa depan. Kita percaya ada ahli Umno yang semangat Islamnya tinggi yang bercita-cita nak tengok Islam berjaya, cuma dia pilih Umno (sebagai wadah perjuangan),” katanya selepas menghadiri mesyuarat Exco di Kompleks Kota Darul Naim hari ini.



Ditanya mengenai masa depan Umno, Mohd Amar yang juga timbalan menteri besar Kelantan berkata ini merupakan masa yang tepat untuk parti itu dibubarkan kerana Umno tiada apa-apa lagi untuk ditawarkan kepada rakyat.

Beliau berkata tiada lagi pemimpin sama ada yang telah lama bersama dengan parti itu atau pemimpin baharu yang boleh membangkitkan kembali Umno selepas tewas pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) 9 Mei lalu.

“Pada pandangan politik saya, Umno ini sudah tamat tempoh dan ini masa terbaik untuk Umno ini dibubarkan. PAS buka pintu seluas-luasnya kepada kawan-kawan dalam Umno untuk memulakan satu perjuangan baharu.

“Apa yang Umno nak tawarkan lagi kepada masyarakat. Nak tawar pembangunan Umno sudah tak ada kerajaan. Kalau nak bercakap pasal Islam, Umno memang tak berjuang atas dasar Islam jadi tak ada benda untuk ditawarkan,” katanya.

Sumber:
http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2018/06/20/pas-ajak-umno-bersatu-perjuangkan-islam/
Benarkah PAS ajak Umno ‘bersatu’ perjuangkan Islam? Benarkah PAS ajak Umno ‘bersatu’ perjuangkan Islam? Reviewed by admin on 9:49 PM Rating: 5

No comments