Perbezaan konsep New World Order dan One World Government

 


Konsep New World Order (NWO) dan One World Government (OWG) adalah bersumberkan dari pertubuhan Illuminati. Perbezaannya hanya dapat dilihat dari segi tarikh pengenalan dan fungsi konsep kedua-dua idea tersebut.

 

Konsep OWG diperkenalkan selaras dengan penubuhan Illuminati iaitu pada 1776 oleh Adam Weishaupt. Konsep ini diguna pakai oleh Weishaupt untuk dijadikan matlamat penubuhan Illuminati dan objektif kepada gerak kerja masyarakat Yahudi elit.

 

Konsep NWO pula mengikut teori konspirasi mula diperkenalkan pada 1782 pada cop mohor kerajaan Amerika iaitu The Great Seal of the United States.

 

The Great Seal yang mempunyai gambar piramid itu juga mempunyai suatu perkataan latin yang ditulis sebagai Novus Ordo Seclorum atau New World Order.

 

Pada tahun 1935, kedua-dua cop mohor di atas telah dicetak di bahagian belakang wang kertas 1 dollar Amerika. Kemudian pada 11 September 1991, Presiden George H.W. Bush telah mengumumkan perlaksanaan New World Order di persidangan kongres.

 

Secara ringkasnya, NWO adalah perlembagaan tersembunyi bagi pentadbiran One World Government.

Perbezaan konsep New World Order dan One World Government Perbezaan konsep New World Order dan One World Government Reviewed by admin on 2:16 PM Rating: 5

1 comment

  1. One world government Dan new world order Adalah Sama. Untuk perintah dunia. Itulah illuminati Dan Freemason punya agenda.

    ReplyDelete